27 augustus 2011

Wat uit de oude doos......

                                 Hier wat werkjes, die ik nog graag eens op mijn blog wou zetten

                                                               Mijn eerste haakwerkje
Dit was een vakantie-haakwerkje
ik nam toen nog alleen de "back-loop"

Toen ging ik een poos verder met tafelkleedjes..
Hier een gemakkelijke opbergzak voor aan de deur
Vakantie, de meisjes en ik hebben toen 3 leuke, grote beren genaaid.
'k Weet nog, dat we er veel plezier bij hadden!

Hé, een leuk idee om te gaan haken...
Telefoonhoesjes!!!

                           
                                                 Met plastic haken, ook eens proberen...
Lid van het haakkransje-hyves: de eerste keer een leuk patroon van een lippenbalsumhoesje!          
             
                    
Beiersbont heet deze stof.
Je kan er leuke patronen op borduren en vanalles van maken.
Ik heb er jaren geleden wel eens een paar tafelkleden mee geborduurd.
            
Leuke baretjes gemaakt, ook voor anderen, met een puff-steek.
Leuk werkje om te doen en ze zijn heel leuk!
Voor het patroon van deze baretjes heb ik gebruik gemaakt
 
Haken is verslavend...
Als het ene af is, alweer zoeken naar een ander projectje!
Toen deed ik nog geen veiligheidsoogjes, jammer...
Een schoolbeker mee naar school nemen,
zo veel leuker, toch?!
En.. die beestjes hangen wel heel leuk aan die schooltas.
Op school zijn heel veel tassen, maar zo loop je niet snel met die van
een ander weg!
Hé, wat een raar eitje in die doos én
er is er ook ééntje uitgekomen...

Winter... koud...
Leuke mutsen gebreid met dubbel draad en..
een leuke bloem gehaakt!
Tissue-houder....
Dit was ook een projectje van het haakkransje!
(kerst)
                                                          Een hoesje voor een Bijbeltje
Een sjaal
En..... Rineke haakte ZELF een lippenbalsumhoesje!!
Een leuk hoesje voor de mi2 van Jeanine
Een telefoonhoesje voor Rineke (ideetje van een blog)
Handige sleutelhoesjes...
En nog wat leuke versieringen voor aan een tas..

4 opmerkingen:

Jenny zei

Wat heb je al veel gemaakt, bij mij ook zo hoor als je achterom kijkt en zie wat ik heb gemaakt denk ik wel eens waar haal ik de tijd vandaan?
En elke keer borrelen er weer nieuwe ideeen op he!
Van die baretten heb je daar een bestand patroon voor gebruikt? Of van jezelf, vind ze heel leuk voor die meiden van ons.

Groetjes Jenny

Angélique zei

Zo zeg, wat een collectie! Leuk ook dat je overal foto's van hebt. En natuurlijk super dat je meiden ook zo crea zijn. Ik hoop dat je nog heel erg veel mag creëren, maar dat zal wel goed komen.

jumare zei

wat een leuke dingen allemaal

Hallo Peetje zei

Wat een super idee al die foto's bij elkaar.
Beiersbont.. Ik wist de naam niet, maar hier heb ik ook nog een tafelkleed van in de kast liggen.
Minstens 25 jaar geleden gemaakt. voor mijn uitzet hihi.. Leuk om dat weer eens tevoorschijn te halen