25 februari 2011

Voorjaar in huis.....



Dit vlindertje heb ik al een poos geleden gehaakt. Het patroontje komt uit: Haken voor thuis, no. 39.
Ik heb nog verschillende andere vlindertjes gehaakt, zie foto hieronder:

Ik heb bloempotjes gehaakt van spaghetti-draad voor mijn hyacinten en blauwe druifjes en heb ze opgepimpt met vlindertjes en bloemetjes. Ik vind ze leuk geworden.

de grote vlinders komen van http://www.hobbydoos.nl/ (gratis patroon vlinder)
en de middengrote vlinders komen van http://bbbdib.hyves.nl/
Kan de vlinder niet meer vinden op deze hyves, 'k wil het patroon toch kunnen vinden op mijn blog, dus:

patroon vlinder:
8l, vast met hv (of magic loop)
3 l (ipv stokje), 2 st, 3 l, 3 st (hh) (tot 8 groepjes van 3 st, 3 l);
veranderen van kleur
in 3l haken: 1 v, 2 st, 1 dst, 2 st,1 v (8x);
 (evt veranderen van kleur) dan 10l
"bloem" dubbelvouwen,
10 losse (lijfje) er rond vouwen, op begin vastzetten.
15l haken voor voelsprieten, knoopje aan uiteinden en door bovenkant lijfje halen, vastzetten

klein vlindertje:
magic ring, 2 l, 2 st, 2 l, 1v hh
                  3 l, 3 dst, 3 l 1 v hh
draad aantrekken v magic ring,
haak 5 l voor lijfje, er rond vastzetten en voelsprieten (8l) van boven vastzetten.

patroon hartje:
magic ring, 3 l, 3 dst, 3 st, 1 l, 1 dst, 1 l, 3 st, 3 dst, 2 l en hv sluiten, aantrekken



patroon bloemetje: magic ring, 12 l in de ring, sluiten hv; 4l, 1 st oversl, 1v, 3 l, 1 st oversl, 1 v tot je 6 boogjes krijgt; volgende toer in elk boogje hv, hst, hst, st, hst, hst, hv; volgende toer de gemiste steek oppakken en daarin haken v, hst, st, hst, v. afhechten (mijn favoriete bloemetje!!)

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat een mooie vlinders,
Die bovenste zou ik ook wel ene keer willen maken maar ken het blad niet.